18 mars 2011

Zumba!

Då har man provat på Zumba för första gången, ganska roligt faktiskt, men min dåliga koordination visade sig bli ett problem, men jag skulle tro att det löser sig efter några gånger. Zumba kör jag gärna igen, vore kul att få med mig någon gång också.

Nu sitter jag på bibblan och ska köra slutklämmen med fullt ös! Kul att känna sig så peppad (dock jättetrött fysiskt) Igår gick vi och la oss 20:30 och somnade direkt. Märks att träning och skola tar kraft och energi men även ger det.

Just nu sitter jag och drömmer om fredagsmiddag, funderar på att göra nått riktigt gott (onyttigt) så som kyckling i sötsur sås med jasminris eller nått sånt mumsigt. På lördag ska jag nog helsteka nått kött och göra rostade rotfrukter med honung och rosmarin. Söndag är inte planerad. Måndag kommer matkassen jag vann från Linas Matkasse och det ska bli så kul!

Så här ser den matlistan ut:
Fisk i dill- och pepparrotsås med kokt potatis och vänskapssallad
Spenat- och ricottacanelloni med två sorters sallader
Persiljetoppad nikkalouktasoppa med bröd
Viltskavspasta med skogschampinjon och pepparrot
Doro Wat - etiopisk kycklinggryta med kokt ägg

1 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Catti sa...

Ja, dom är redan beställda ;) nej, hittills har helgen varit skit. Men det ärväl som vanligt!