17 mars 2011

Vågar man ha åsikter?

Ibland funderar jag på hur det egentligen är, om man vågar ha åsikter om kärnkraft? Tycker det är väldigt tyst från motsåndarna till kärnkraft just nu, kanske för att det anses vara lågt att kritisera just efter en sån här naturkatastrof som påverkat så otroligt många människor. Men inom mig bubblar meningen " Vad var det jag sa?!"

Jag vet att kärnkraft ses som ekonomiskt och effektivt, men jag tror faktiskt att vi kan hitta bättre, miljövänligare men kanske inte lika effektiva metoder att utvinna energi.
Vattenkraft, vindkraft, vågkraft?

Och ja, det har inte varit någon större kärnkraftsolycka sen 1990-talet, det är ganska säkert. Men är det säkert om något händer med reaktorerna?

4 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

josse sa...

mailadressen: fifar1@hotmail.com
så jag får läsa. ;)

fridons sa...

jag med! Wikstrom_frida@hotmail.com

Namárië sa...

Instämmer med dig! Är också emot kärnkraft, även om det är effektivt och bla bla bla...
Naturen har så många andra alternativ för oss! Gillar att de börjat utvinna energi ur olivkärnor, samt att Spanien(?) satsat på en enorm park med solpaneler. Mer sånt i framtiden, tack!

Catti sa...

Jag är själv lite emot. Jag är rädd för skiten. Även om det är extremt säkert så finns det väl alltid några procents chans att det går åt helvete iallafall??