17 oktober 2011

Mon(ey)day.

Varför är ekonomi alltid så tråkigt, viktigt, krävande, kvävande? Sitter och funderar över budgeten min, räknar på räntor och lite annat aptråkigt. Räknar på studiemedlet och min pyttelilla buffert. Skulle vilja ha 200 kr extra att lägga undan egentligen, då skulle allt kännas mycket mycket bättre. Men dom 200 finns inte och det går inte dra in på så mycket mer egentligen utan att börja kompromissa på livkvalitén. Nåja, det är just över 6 månader kvar av det här livet och jag kan inte en förklara hur mycket jag längtar efter att det ska ta slut!!

Att få en lön varje månad, att kunna spara pengar och att kunna köpa det man vill ha utan att först spara 12 månader innan eller dra in på nått som det egentligen inte går dra in på.

Längtar iofs tills den här kursen är slut, då blir mitt liv genast lite enklare ( läs mycket enklare). Är glad att jag bara jobbar 2 dagar nästa månad, sen skriver jag tenta, åker till Tomas i Umeå och lever rövare där i en vecka och så är kursen from hell över! :) På fredagen då jag kommer hem ska vi på Julfest dessutom så ett riktigt bra avslut på en hemsk höst! :D Men det har varit intressant, jag har lärt mig mycket :)

2 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Anonym sa...

Nu jobbar jag ju visserligen med ekonomi och tycker inte att det är särskilt tråkigt. Men den privata ekonomin är skittråkig när man inte har tillräckligt med pengar! Så jag förstår att du längtar tills utbildningen slutar :)

Catti sa...

Ja, det är otroligt härligt att ha pengar varje månad och inte behöva snåla med saker som man var tvungen när man pluggade (för att inte tala om när jag var mammaledig ;) ). Låter som en jobbig kurs det där, lycka till med den!