24 oktober 2011

Fantastisk helg!

I fredags kom min älskade mamma, hon åkte och hämtade Ludvig på fsk och kom sen och hämtade mig på universitetet. Vi åkte och åt lunch i stan, Ludvig ville absolut inte sova utan härjade på som vanligt.
Vi åkte och handlade på Willys och Ludvig fick en Manny-tidning av mormorn. Mycket lycklig liten unge! Ludvig och mamma åt pannkaka till middag och jag och Petter mumsade i oss resterna. Sen vilade vi och tog det lugnt, riktigt fredagsmys innan vi ( jag och P ) åkte till stan och åt en riktigt god middag. Lite alkohol på det och så kom Fredrik och hämtade oss och körde hem oss. Mycket mysig kväll!

På lördagen packade jag, mamma och Ludvig in oss i bilen och åkte till stadsöskolan för att gå på bytardag ( det kommer bilder på shoppingen sen) Det blev lite kläder, några bilar, ett dockhus och några lite mer avancerade pussel åt liten.
När vi kom hem städade jag akvariumet och drömde om den nya pumpen som ligger och väntar på sorteringscentralen. Borde komma till Luleå idag. Sen lagade vi helstekt fläskfilé med äpple och fetaost och rotfruktsgratäng. Till efterätt blev det chokladtårta med glass och granatäppelkärnor. Senare på kvällen hämtade vi upp pappa och tittade på tv hemma i soffan.

Söndagen var lugn och skön, inga måsten (förrutom städning, tack mamma!) utan bara myspys. Till middag blev det pizza från grillen och när mamma och pappa åkte så tog jag och Ludvig cykeln till Li och David, där var även Camilla och Johan. En riktig blixtvisit blev det det, men mycket trevligt. :)

0 kommentarer, klicka här för att kommentera!: