5 januari 2011

Brillzilla


Just det Brillzilla (inte Bridezilla). Beställde just hem 6 par provbågar för påseende.
Ska bli spännande att se om jag blir nöjd med dem, har nämligen aldrig beställt via nätet tidigare. Om någon av dem passar ska det enligt företaget bara vara att gå till en optiker och få ett recept som man sedan skickar in. Låter enkelt och bra :)

Någon som gjort på detta sätt?

6 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Tossemajsan sa...

Jag har gjort så =) Beställde mina senaste glasögon via favoptic på nätet. Jag gick till optikern, gjorde en synundersökning och bad om att få ut receptet. Sedan valde jag ut vilket par av provbågarna jag ville ha, markerade pupillerna i glaset, lade ner receptet i lådan. Sedan beställde jag glasögonen via hemsidan och klickade att jag skickade med receptet i kartongen med provbågar.

Det tog ungefär en vecka sedan hade jag mina nya glasögon i brevlådan. De sitter alldeles perfekt och jag är definitivt nöjd med dem. Så jag rekommenderar att beställa via nätet. Blir betydligt mycket billigare än att gå till en optiker och beställa glasögon =)

Hoppas att detta var till någon nytta för dig.

/Malin

LadyCara sa...

Jag brukar beställa från Favoptic och har gjort det i 5-7 år och jag är då nöjd=) Har ju inte samma livslängd kanske, som de man köper från optikern men väl värda sitt pris...

Anonym sa...

Vad coolt att man kan göra så! :) nymoderniteter :P

sanna sa...

jo, det klart. det är nog rätt skönt att hitta sina mål och genomföra dom när man har ett barn, kan nog vara svårare med en liten bebis med :) (men mysigt)

sjuk? vad hände då?

Namárië sa...

Har också beställt från Favoptic och är riktigt nöjd :)
Hoppas du hittar några bågar du trivs med :)

catti sa...

Det var förresten jag som var "anonym" ser jag nu haha.

Men jo, jag har klippt honom. Det blev inte så bra, men helt klart godkänt för att visa honom utanför lägenheten haha. :D

Och Anders berättade om det där i byn och jag sa: "Om Fia ska gå, DÅ ska jag gå." :D Så ska ni gå?