2 april 2009

Trött kropp och knopp

Min kropp är så trött, mitt huvud är så trött.
Våran bank måste också varit trött för dom hade tjorvat med våra lån så jag fick hem ett brev om en obetald kredit på 279 361 kr som skulle ha betalats den 27de.

Det hela är ett litet misstag egentligen i samband med att vi gjorde om vårat byggnadslån för några veckor sen. Banken glömde "slå ihop" lånen så när det ena lånet gick ut den 27:de så löste inte det nya lånet ut det gamla utan ansåg att vi inte betalt och hippsvipps så kom ett skuldbrev på många pengar :) Trots att ett nytt lån fanns.

Ringde banken och E höll på att skratta ihjäl sig. Hon såg dessutom att "skulden" hade börjat dras från våra konton så det var några tusen som skulle tillbaka. Sånna här gånger är det skönt att ha en liten bank, man får kontakt med den man behöver prata med direkt och sen tar det inte en evighet att lösa om det uppstår problem.

3 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Josefin sa...

"Haha - allergi"?
Ser nog inte det roliga i det.

Nåväl, han har haft astma hela livet och tar medicin, men just för hästarna är det även i ögonen det irriterar mycket.. och det känns ju lite onödigt.
Om man är "lite" allergisk - visst...
men astma.. nja.

Josefin sa...

Nej, men det är inte vårt drömhus och drömläge så att vi skulle skippa detta pga dannes allergi gör egentligen ingenting..

Vi känner väl dock att man inte vill behöva vara tvungen att äta en massa mediciner bara för ett speciellt hus.
Det anser jag.

Men som jag skrev i bloggen; det är under fundering.
Kram

Catti sa...

Vi har en stor bank men känner våran handläggare sedan förut så det är jätteskönt! :)