3 april 2009

Hur man säger "jag tycker inte om dig" snällt....

Ringde till våran barnmorska idag. Haha
Presenterade mig och sa berättade att jag funderade på att byta barnmorska då
vi inte riktigt känner att vi passar med henne, varken jag eller min sambo.

Får då kommentaren "Men det är ju inte han som ska träffa mig mest!"

Insåg då att "vibbarna" vi fått av henne var helt korrekta, hon gör sitt jobb och
skiter i hur hon gör det.
Visst att jag ska träffa henne mer nu innan förlossningen än vad Petter kommer göra,
men sen när knodden tittat ut så är det ju inte bara jag som ska till barnavårdcentralen,
det är ju Petter som kommer vara där minst lika mycket. Men själva grejen är ju att ingen
av oss tyckte om henne.

Nej, sagt och gjort, nu har vi bytt barnmorska. Tänker inte ha en barnmorska som inte
ser knoddens pappa som viktig.

2 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Katta sa...

Helt rätt! :)

Jonna sa...

men fan vad otrevligt ! skönt att ni fått byta iaf :)