12 april 2009

Listan

Helt plötsligt så var det inte så mycket kvar på listan....

Spjälsängen lånar vi av min kusin, skötbord ville pappa bygga ett nytt.
Sängmobilen ligger på vagnen och väntar. Sängkläder har jag sytt, väntar bara på spjälskyddet som jag ska byta band på så är det klart också.

Nu är det bara lite småsaker kvar och så några lite större.

Platsfrotte - har vi ingen än
Babyvakt - så man kan höra lillen även om man inte är inne
Flytväst basic - Vi kommer ju vara rätt mycket på vattnet
Hörselkåpor - för sommarens alla tävlingar
Skötväska - Petter känner säkert inte för att släpa på en handväska :P
Mjölkuppsamlare - ifall man skulle läcka vid amning
Termometer - för nån sån har vi inte
Ammningsinlägg - läckage är inte allt för mysigt
Bindor - Avslag, sen säger jag inget mer :S
Blöjor - Säger sig väl självt?
Tvättlappar
Våtservetter
Bröstvårtssalva - mina stackars bröst
Babyolja - perfekt vid bajstorkning
Näsfrida - hur annars snyter man en bebis
Koksaltlösning - se ovan.
Bad-cape - dom är bara så söta

1 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Catti sa...

Vart skulle ni köpa flytväst förresten? Vi behöver ju också.. Vill minnas att det inte fanns många som var nog säkra!