24 april 2009

Ett frö är sått

Igår åkte jag till Blomsterlandet, eller vi rättare sagt men Petter sov i bilen istället för att spendera pengar...

Morötter
Två sorters plocksallad
Smultron
Gräslök
Rädisor
Pionvallmo (Är det egentligen en Pion eller en Vallmo?)

Köpte planteringsjord också.

Sen när vi kom hem klippte jag ner purpurvindan, satte tre plantor till av den till svärmor.
Sådde smultronen som egentligen skulle ha såtts för en månad sen enligt förpackningen.
Sådde Zinnian också.

Planen för sommaren ser ut så här (tror jag)
- Ställa ut pallkragarna och bestämma hur många jag ska så i.
- Köpa matjord i mängder och blanda med gödsel.
- Plantera jordgubbsplantor från mamma och smultronen
- Så Pionvallmon, morötter, sallad, rädisor och gräslök
- Bestämma vart Rabarbern ska stå och plantera den
- Flytta Syrenen så jag får ha kvar den.
- Plantera Hallonbuskar (minst två)

Sen finns det mer jag vill göra, men vi får se om det blir av:
- Plantera träd mot grannens "väg"
- Sätta belysning efter våran infart
- Plantera pilar längst infarten
- Plantera spireahäck mot vägen

0 kommentarer, klicka här för att kommentera!: