31 oktober 2010

Dagsformen.

Trots bra med sömn de senaste nätterna känner jag mig tung i huvudet.
Läser om radikal feminismen, ekologismen och konservatismen - politska ideologier.
Det är intressant, men tungt. Dock är det ett måste att få bort dom idag för i morgon börjar en av de tyngsta veckorna det här läsåret. Våran tenta-vecka. 30 poäng på 7 dagar.
Mängder av frågor och djupgående uppgifter. På ett sätt längtar jag, det blir ett jäkla test!

Och nog sjutton ska jag klara det, för hitills den här terminen har jag haft full pott på alla våra uppgifter, knappt några negativa kommentarer och mina lärare verkar faktiskt tycka om det jag skriver.

Dock känns det tungt att ha valt en så krävande utbildning, speciellt då man ska hinna med sig själv, familjen och allt runt om. Vännerna träffar jag inte så ofta och det gör ont, Ludvig får gå långa dagar på förskolan och när vi kommer hem blir det ofta rätt stressigt att hinna med allt innan det är dags att sova. Helgerna går åt till att göra allt som inte blivit gjort under veckorna och oftast sitter jag och pluggar på söndagarna.

Just nu längtar jag efter några dagars vila i sträck, utan måste och planering. Det skulle vara så skönt att bara åka bort på en weekend eller nått. Men det kommer att få dröja, istället ser jag fram emot en trip till Umeå för att hänga med vännerna där, springa på Umu och kanske lite bowling. Sen blir det dop för lilla Elenor i Kåge och kanske vi hinner svänga förbi nån kompis under helgen. Vi får se hur tiden räcker till helt enkelt.

Men nu ska 4A och 4B bli klara och tentaveckan ska avklaras!

1 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Catti sa...

Duktig du är! :)