1 september 2009

Underbara mamma-fika och jag som världens sämsta sambo

Idag fick jag åka med underbart snälla Anna och Hugo till Rutvik för att hälsa på Jonna och William.
Vi blev en hel drös med mammor där och Jonna hade bakat jättegott fika. Jag var faktiskt jätteduktig och tog bara TVÅ kakor. Nu ska här jobbas på dallermagen.

Väl tillbaka i stan hängde vi ett litet tag på Berlins hos Bettan och Frida. Ludvig skötte sig exemplariskt. Sen hann vi springa in på Tiimari innan Petter ringde.
Då blev det MAX-middag (jag vet jag vet jag vet, men jag tog sprite och ingen PLUS-meny).

Just nu sitter jag och försöker vara cool och lugn, men det går jättedåligt.
Varför är det så att man nästan inte känner någon tilltro till att nån annan än en själv kan mata och natta barnet?! Jag måste ju skärpa mig, nu ska jag inte lyfta ett finger, bara sitta här och må fruktansvärt dåligt för allt jag vill är att springa in i sovrummet och visa "titta så här gör jag och då somnar han". Nu grinar han också..... :S Jag är väldens sämsta sambo just nu som bara vill springa in och "rätta till". Men det får jag inte göra, dom måste ju få hitta "sin" nattning också, jag och Ludde har ju redan våran...

Nej nu lägger jag ner, kommer säkert ett till inlägg.

0 kommentarer, klicka här för att kommentera!: