28 maj 2012

Att tänka och leva positivt

Jag undrar ibland hur det kommer sig att människor orkar leva i en negativ bubbla, hur det känns att vakna i den bubblan och hur det känns att möta medgångar med en underliggande känsla av "Vad ska nu gå fel" eller "Jaja, nått ska väl vara bra i all skit".
Jag funderar på hur dessa människor ser på sitt eget liv, de som lägger över det negativa i sitt liv på de som passerar hens väg utan att blinka. Om det så är genom kommentarer eller genom attityd.

Även om rosor har taggar så betyder det inte att dom luktar illa.

När jag känner att det är för mycket negativt i min omgivning så brukar jag fundera över de personer jag omger mig med, och vad de ger mig. 

Vad ger dig energi?
Vem ger dig energi?
Vad sätter glitter på din vardag?
Vem sätter glitter på din vardag?
Vad gör du för att det ska få vara en större del av ditt liv?
Vad gör du för att den ska vilja vara en större del av ditt liv?

0 kommentarer, klicka här för att kommentera!: