12 maj 2011

Stress och välbehövd andningspaus!

Morgonen började 4:30 i morse och jag fattar verkligen inte varför, för Ludvig var så trött. Nåja herrn vaknade och ville inte somna om, så vi myste ner oss i soffan till diverse barnprogram. Jag somnade någon gång kring 5 tror jag och vaknade med ett ryck då Ludvig ramlade ner från soffan. Om det var pga bus eller att han också somnade vet jag dock inte. Även Petter vaknade i sovrummet under och kom upp och undrade vad vi pysslade med. Då insåg vi att klockan var halv sju. PANIK!

Petter åkte till jobbet direkt och jag kastade mig i duschen. Skynda skynda. Kläder, packning, böcker, hunden, stressa stressa. Skynda till bussen, byta buss, gå till fsk, lämna lycklig unge till förstående pedagoger med löfte om att dom skulle ge frukost. Något vi varken hann eller kom ihåg. Skynda till bussen, hann precis, missade bussen vidare, ta en annan buss. Packa upp grejer, läsa, skriva. Kurrande mage, undrar varför . Frukosten! Smörgås på skolan och nu, nu ska jag andas lite. Planeringsdag på vårdcentralen så jag ska sammanställa intervjuer från veckan och enkäter från personalen.

Tror att resten av dagen blir bättre.

Förresten, middagsomröstning:
1.Pizza med vitkålsallad
2.Renskav i pitabröd med grönsallad
3.Falukorv i någon form med rårivna morötter
4.Spagetti och köttfärsås

1 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Catti sa...

Streeess!