21 maj 2011

Så här i slutet...




Nu är snart maj slut, snart är tiden för att färdigställa rapporten slut, snart är skolan slut, snart är pengarna slut och snart är dagistiderna slut.
Jag sitter och drömmer om vackra klänningar och kjolar, tittar på min garderob och sörjer lite, varför är den så färglös? Jag använder ju nästan alltid färg, varför envisas jag då att köpa svarta kläder och tråkiga mönster (jag använder ju dem aldrig ändå)? Funderar på att åka till stan idag för att botanisera på affärer och hitta några kjolar och tröjor som är jag, kanske någon klänning också men det har jag ändå rätt många av. Hoppas att lönen för maj (för jag får faktiskt lön den här månaden) överaskar mig och hamnar på över 12 000 kr. Men jag betvivlar det starkt...



Det här har jag spanat in på Lindex:









Jag har förresten eventuellt lite vik. på gång, säger inte vart men det känns positivt att få jobba någon dag här och där nu under sommaren och sen även under hösten vintern och våren. Det är ett helt fantastiskt jobb med fina arbetskamrater och en underbar miljö som man inte kan undkomma att växa i.

0 kommentarer, klicka här för att kommentera!: