14 april 2011

Uppsagd

Har glömt berätta för er att jag i måndags var på möte angående min övertalighet och nu är jag uppsagd på grund av arbetsbrist. Har två månaders uppsägningstid så den 11 juni slutar jag på socialförvaltningen för att sen kalla mig själv arbetslös. Känns konstigt då jag egentligen aldrig varit arbetslös, har alltid haft jobb någonstans.

Skellefteå kommun, IOGT-NTO, Telefonförsäljare, Finnerödja, ICA, Personal Care, Din Förlängda Arm, Socialförvaltningen och nu arbetslös för första gången i mitt liv. Har aldrig tänkt på hur stor del av livet som jobbet upptar och vilken del av ens identitet det skapar. Även om man som jag varit föräldraledig och studieledig.

Kanske det nu blir så att jag i sommar försöker göra något eget? Har mycket idéer och funderingar och vissa av dom är nog inte helt orimliga. Något som känns riktigt bra är iaf att det inte är jag som förlorar mest på det här utan socialförvaltningen, kompetent, engagerad och duktig personal kan man aldrig få för mycket av. Att jag nu dessutom utbildar mig till vårdadministratör väckte nog många tankar och om jag någon gång kommer tillbaka dit så är det ju inte längre som assistent utan som en på kontoret. Lämnade mötet med telefonummer och mail till personalkonsulten som lät väldigt positiv till en framtid där med mitt nya yrke.

2 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Malin sa...

men är du tillsvidare på socialförvaltningen?Kan du inte få fara över på en annan förvalting typ äldreomsorgen?

Sofia sa...

Malin -Jag har en tillsvidare anställning inom socialförvaltningen och det har gjorts en förfrågan till de övriga förvaltningarna om dom har någon placering åt mig, men det har inte gett något resultat.