7 december 2010

Storhandling!

I går hämtade vi Ludvig på fsk och susade vidare mot var sin destination, Petter till doktor Göran och jag och Ludvig till Willys. Storhandling!
När inköpslistan täcker ett helt A4 så känner i alla fall jag en enorm inre stress, det blir dyrt, det tar tid och allt ska packas i påsar för att 20 minuter senare packas upp.

Men det bästa är när allt är inpackat i kyl, frys och skafferi och man känner sig så nöjd.
Det är därför jag storhandlar, för att ha allting hemma samtidigt och för att känna mig så där nöjd. Allt hela kalaset gick på 1700 kronor är tråkigare, men jag vet att vi sparar otroligt mycket på att handla på Willys till skillnad från att handla på Ica Maxi, Coop och Kvantum.
Våra handlingskostnader för 2 vuxna och ett blöjbarn går på ca 3000 kr i månaden och det känns väldigt lagomt.

Vad tycker ni om storhandling? Storhandlar ni?

1 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Namárië sa...

Duktiga ni är! 3000 är nästan inga matpengar alls :)
Jag skulle önska att vi storhandlade. Men nej. Lite svårt att genomföra när vi bor där vi bor dessutom :(
Försöker dock bli bättre på att handla proteiner när de har rabatt och slänga in i frysen! :)