8 december 2010

Julen

Inför julen är det många som stressar, som känner press, som har förväntningar och krav på sig och andra. Många känner stress över julklappar och julmat, över att umgås med släkt som man inte gärna vill umgås med. Det gör ont i hjärtat när jag tänker på dessa personer och tänker på den tur jag har.

Julen har alltid varit en familjehögtid för mig, en vacker ljus och underbar högtid, kanske lite stress här och var, men en hjärtlig stress att vilja hinna göra saker.
Jag känner ingen stress över klappar, jag ger till den jag vill ge och jag ger den det jag vill ge. Det är tanken som räknas och glädjen i givandet och mottagandet.

Klappar, gran, familj eller ensam, det viktigaste är att göra det val som passar dig.
Jag väljer att fira med familjen, köpa julklappar, äta julmat, titta på Kalle, ge klappar, mysa vid granen och njuta.
Tänk på dem som inget kan välja på grund av olika anledningar, du som kan välja, gör det med hjärtat.

Min drömjul är en jul där alla är tillsammans, där man inte delas upp på olika ställen, utan är tillsammans i stök och bök, glögg och skinka. Less is not more när det gäller min drömjul.

0 kommentarer, klicka här för att kommentera!: