23 april 2012

Bananmuffins


Ni är några som bett om receptet på bananmuffinsarna och jag ska försöka berätta hur jag gör dem eftersom jag mycket sällan följer recept.

Till denna muffinsats använde jag ungefär
4 ägg
3 dl strösocker
3 tsk bakpulver
Vaniljpulver/vaniljstång efter smak (går även bra med vanilinsocker)
3 små mogna bananer (gärna med skal som börjat bli lite svart så dom är riktigt söta och mjuka)
3 – 4dl vetemjöl
½ tsk salt
200 -250 gram smör

”frostingen”
1 dl kokos
½ burk koksmjölk
Koka ihop till en ”massa”

150 gram smör
1 dl florsocker

Rör ihop, mixa slätare om så önskas, ställ kallt

Som sagt eftersom jag går mycket på känn så är det jättesvårt med recept. Hoppas detta funkar för er :)

1 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Jenny sa...

Tack för det!
Spännande med kokosmjölken =)
Ska absolut testa det här framöver.
När jag bakar följer jag så gott som alltd recept, men däremot vid matlagning experimenterar jag mer.