5 september 2011

En ny...

En ny termin, en ny dag, en nystart, en ny kurs, en ny bok, en ny lärare, en ny höst, en ny vecka.
Nytt helt enkelt, så känns det, nytt och fräscht. Känns som att jag borde haka på men efter 3 månader mer eller mindre hemma med en föräldraledig och den andra arbetslös/föräldraledig/vickande så tillåter inte ekonomin några större uppfräschningar.  Har en lång lista över saker jag ska ha/göra då septemberlönen kommer in.

Nya fodrade stövlar!
Nya kläder och fina strumpbyxor!
Nya BH:ar!
Nya träningsskor, mina är helt slut!
Ny beställning av Linas Matkasse!

Ja nytt helt enkelt, jag älskar nytt, jag behöver nytt! Längtar till skolan är över, längtar till jobb och en normal ekonomi, längtar efter körkort och bil efter att inte behöva tänka "budget" när jag ser något jag vill ha. NYTT!

1 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Catti sa...

Ja visst är det skönt med nytt. Jag har rensat garderoben.. 1 hel sopsäck blev det (och jag rensade i våras!?) haha. Älskar att slänga ;P