17 september 2011

Dum jävla idé!

Idag var jag riktigt korkad! Har varit rosslig senaste veckorna och därför inte tränat, för det går inte med astman, då blir jag både dålig i den och jättesjuk. Har dock inte medicinerat mer än jag brukar för astman då jag ansett att den var under kontroll så länge jag inte ansträngt mig och förkylningen har inte haft någon större påverkan.

Just det, idag bestämde jag mig, i den iskalla klara luften att ta en cykeltur med Ludvig. Iväg i hög fart. Ehm hurm, just det... direkt slog det igen, inte helt men så det blev obehagligt. Hem från Staffansvägen fick Petter köra oss, för cyklar så där igen, det gör jag inte förrän astman är under kontroll igen. Jävla dumheter, låtsas om att man inte har astma och är förkyld = riktigt dåligt! Så redan ikväll blir det PEF:en och räkna ut hur mycket jag måste höja dosen. Låg ca 100 under vart jag brukar ligga nu när jag kom hem.

0 kommentarer, klicka här för att kommentera!: