17 februari 2009

Jisses, vad grejer...

Så fruktansvärt mycket grejer man "behöver" till lillen...
Här är bara några grejer jag vet och tror kommer behövas.

Skötbädd till skötbord - mamma och pappa hade ju kvar mitt skötbord, men en ny bädd vore fint.
Mössor - har bara två
Pyjamasar - har bara tre
Babyskydd - har vi inte än
Spjälsäng med tillbehör och lakan - Kanske inte behöver köpas, men lakan och spjälskydd saknas.
Platsfrotte - har vi ingen än
Vindoverall - våran blåsiga lilla ö, stackars liten
Babyvakt - så man kan höra lillen även om man inte är inne
Babysitter - Perfekt aktivering
Flytväst basic - Vi kommer ju vara rätt mycket på vattnet
Kortärmade bodys - en i rött iaf :P
Hörselkåpor - för sommarens alla tävlingar
Skötväska - Petter känner säkert inte för att släpa på en handväska :P
Mjölkuppsamlare - ifall man skulle läcka vid amning
Termometer - för nån sån har vi inte
Ammningsinlägg - läckage är inte allt för mysigt
Bindor - Avslag, sen säger jag inget mer :S
Blöjor - Säger sig väl självt?
Tvättlappar
Våtservetter
Bröstvårtssalva - mina stackars bröst
Babyolja - perfekt vid bajstorkning
Näsfrida - hur annars snyter man en bebis
Koksaltlösning - se ovan.
Bad-cape - dom är bara så söta
Dreggelappar - sparar kläderna lite


Sen finns det garanterat MASSOR till och säkert har jag tänkt 360 steg för långt.
Säg till om jag missat nått eller tagit med nått fullkomligt onödigt

3 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Catti sa...

Okej, två mössor räcker, samma med pyjamaserna. ;) Iallafall till att börja med! :) Vindoverall kan nog var hemskt svårt att få tag på i så liten storlek.. Finns ju massa supervarma fleeceoveraller på Lindex. :) För barnet ligger ju ändå i varma åkpåsar osv. :) Babysitter behöver ni kanske inte heller på en gång. Dom får ju ändå inte sitta i sådana förrän dom är några veckor. Mjölkuppsamlare använder jag aldrig (har ingen heller) för när amningen väl kommit igång läcker det aldrig mer än på natten och då orkar man ändå inte leta fram alla tillbehör till amning. :D

Ang. bad så behöver ni ju en badbalja. :) Och schampo och duschkräm osv. Finns en jättebra babyserie på apoteket (ACO). :) och badtermometer - super!

Det var väl dom tipsen jag hade.. det är så sjuukt mycket man ska ha alltså, jag vet!

Catti sa...

Men gud ja! Vad tänker jag med?? Jag tänkte att ni skulle ha nu snart men det är ju förfan i juli! haha. :D Då blir det ju liiiite varmt med fleece. ;)

Jo schampo och "duschkräm" ska man ha från början. Trodde inte heller det ju men det visade dom på BB (eller 56:an t.o.m) Så vi fick inhandla det sedan. ;) Det är ju som bara en mousse, utan parfym osv. Babyoljan ska man inte ha i badet utan bara hälla på i slutet på magen typ och smörja in.Inte bra om det kommer på huvudet osv tydligen.

Catti sa...

Nej någon spiral vill jag inte ha. Hujja vad läskigt.. När man fött barn vill man liksom absolut inte ha något mer där nere haha. Iallafall jag. inte för att det känns som att jag någonsin kommer våga ha sex igen! :D