6 oktober 2009

SMASKENS!!

Bakade strassburgare igår, glömde dock bort att man MÅSTE ha en sprits för att få dom bra. Haha
Mina blev strassklyftor typ :) Skar dem på hälften för dom blev sååå stora.

Ska plocka ut första plåten med kanelcookies alldeles strax (första gången jag bakar dem) Ska bli spännande att känna om dom smakar lika underbart som dom luktar.

Förresten så ÄLSKAR jag att baka med kryddor, veckans bak innehåller bara två sorter som inte är kryddade och det är Mandelkakorna (fast mandel kanske räknas som kryddning?) och strassburgarna. Det jag har kvar att baka är Kardemumma muffins och pepparkaksmuffins efter att jag gräddat cookiesarna och mandelkakorna klart. Bilder kommer sen och utlåtande om smak kommer efter fikat i morgon.

---------uppdatering 15:10--------------
Är nu klar med de hårda kakorna, har 30,4 grader i köket - Nu blir det PAUS i bakandet.
Ska ta tag i disken och sen ska jag sortera tvätten sen igår och börja med middagen innan Petter och Putte kommer.

Ikväll blir det att baka muffinsarna och städa här hemma (vi åker ju bort på fredag, i morgon har jag inte tid, torsdag ska jag packa, fredag hinns det inte med för vi åker 11:00) men känns som att jag kommer hinna få allt klart ändå. - Skönt!

--------uppdatering 17:09-------------
Har bakat en av muffins sorterna klart och nu håller jag på med middagen, lasange :)
Kardemumma och hallon-muffins

------uppdatering 20:47-------------
Sista plåten muffinsar åkte just in i ugnen!!! :D

2 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Petra o Herman sa...

Oj vad mycket du hinner med på en dag. Bra gjort. Allt låter supergott..Ser fram emot fikat imorgon!

Namárië sa...

Galet vad du varit duktig! Det där är ungefär vad jag hinner på en vecka numer ;P