24 oktober 2009

Helt slut...

PRO varning. Klockan är inte ens tolv och jag och Petter har suttit och nickat i takt tillsammans i säkert en timme. GÄSP!

Idag klev vi upp i tid, packade in oss i bilen och åkte till ARCUS, men jösses vilket kaos, folk trängdes i kön, parkerade som idioter och ja, det blev inte bättre när dom kom in.
Slet upp grejer ur lådor, rev runt bland kläder, knuffade omkull saker och ja. Man borde ju bli förvånad men folk är inte riktigt kloka i huvudet.

Massor av barnvagnar och det vore väl inget problem om det inte var så många och att förarna inte alls verkar tänka på andra. Stannar mitt i gångarna och pratar, kör in i saker, kör in i folk, gnäller att man står i vägen för dem då man står och kollar vid ett bord. Reagerade över samma sak i våras och förra året. Därför åkte Ludvig i selen - helt perfekt!

Fyndade iaf en massa grejer, några bodys, två pyjamasar och ett par byxor åt Ludvig. Köpte även en bok och en gåvagn åt honom (sistnämnda för 20 kr då den var lite skavd i färgen, det gör inget för jag ska ändå måla om den) Vi köpte även en läcker lampa som han ska få ha i sitt framtida rum och en Cowboy-hatt :) Bilder kommer sen!

Efter Arcus så åkte vi och storhandlade, Ludvig drar nu strl 3 i blöjor (stora killen) och äter mängder av ersättning. Jag längtar efter smakisar och gröt. Ikväll slurpade han i sig 200 ml ersättning och en timme senare nästan 100 ml. Känns som att han kan behöva nått stadigare i magen så att han blir riktigt mätt. Förresten så är magen igång ordenligt nu verkar det som...

2 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Jonna sa...

oj vad han äter. bra då växer man :)

Jag har tjuvstartat med gröt men wille blir ju 4 månader imorgon :)

Catti sa...

Härligt att maggen kommit igång! Här är det också bättre. :) Messmör är helt enkelt grejen för oss!

Snart får ni börja med smakisar! Men han äter väl "steg 2" på ersättning va? Annars är det väl bara börja med det? Det kommer jag ihåg att många i min föräldragrupp fick göra tidigare eftersom deras barn inte blev mätta på 1:an.