1 november 2010

Ikeadrömmar!

Funderar på att åka upp till IKEA någon helg, är så sugen på att shoppa. Har väl egentligen inte ekonomin till det men samtidigt. Jag kanske kan avstå från något annat, typ den där godispåsen som så lätt följer med då man handlar. Kanske det där impulsköpet på stan eller ja. Något kan jag säkert avstå från :P

Här är de grejer jag är sugen på att köpa till Ludvigs blivande rum (stolarna har vi dock redan köpt) Jag vill att Ludvigs rum ska vara färg-glatt och retro-inspirerat på samma gång. Mån tro om regnbågsfärger kan samsas med mina tradera-fynd i basfärger från 60-70 talet, stringhyllor, teak och världens fulaste bäddsoffa och bli snyggt i slutändan?

Ja, jag vet inte, men jag ska då försöka i alla fall :D

1 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Namárië sa...

Blir säkert tokbra! Gör man väggarna i en neutral färg, kan man ösa på med färger på möbler och textilier. Barnrum SKA vara färgglada :) Stilrent kan man ha i övriga rum om man känner för det ;)
Angående soffan som du skriver är ful. Du hittar inget överdrag på typ Ellos eller har något lakan du kan slänga över den? :)
Ser fram emot bilder på resultatet :)