16 november 2010

Award

Fick en mycket fin award från underbara Catti, min första till och med. Med Awarden följer en utmaning om att berätta 7 saker om sig själv som ni läsare troligtvis inte vet.



ett...
... jag tycker inte speciellt mycket om hundar, dom hårar är smuttsiga, luktar... ja, you name it. Hundar är inte min grej.


två...
... i vårat hem är det Petter som sköter det mesta som rör tvätt, städning och tvätt.

tre...
... jag planerar inte att amma nästa barn.

fyra...
... min mamma är min absolut bästa vän, och även om hon ibland helst inte vill höra så kan jag berätta allt för henne.

fem...
... jag far väldigt illa när föräldrar väljer att fostra sina barn i könsstereotypa roller, jag tycker det är ledsamt att kunskapen om genus och att vi faktiskt kan styra över vad våra barn lär sig leka med och hur dom bemöts. Att så många saknar kunskap om att barn lär sig redan från tidig ålder vad dom förväntas leka med och hur, hur dom förväntas vara och vad dom förväntas ha för kläder.

sex...
... Ibland (rätt ofta) gör jag upp stoooooora planer för saker, som det sen inte blir något av.

sju...
... 90 % av allt jag köper till Ludvig och till vårat hem är begagnat.



Awarden skickar jag vidare till följande underbara bloggare: Josefin, Ida, Jenny, Kicki, Karin, Linda och Jonna.



Länka till den ni fått awarden av, kopiera in bilden, berätta sju saker om er själva och skicka vidare till sju andra bloggare.

2 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Catti sa...

Ååh vad jag känner igen mig i ettan haha! Hundar är iiinte min grej heller. Anders älskar däremot hundar och kommer förmodligen att skaffa en i framtiden men då ska jag bestämma att den ska vara ganska liten och inte så "äcklig" :P En amstaff tycker jag är bra, eller någon annan lite gullig ras som inte är för liten (små hundar är ännu mer INTE min grej) men inte för stor. En sån där vit lurvig kanske? :) Jag kommer inte på vad dom heter..

Catti sa...

Ja usch.. Jag tycker iallafall en tik känns lite fräschare haha!