19 mars 2010

Funderar på...

Jag funderar på varför jag inte tycker om att göra vissa saker som jag faktiskt är bra på.

Jag är jätteduktig på att baka, men jag tycker väl inte att det är direkt roligt.
Eller ja, mysigt är det definitivt då man verkligen känner för det.

Sy, jag är fenomenal med pedalen under fossingen och blir till 99,99% supernöjd
med det jag gör, men ändå syr jag inte oftare än då jag verkligen måste.

Varför syr jag inte nått nytt och roligt till vagnen, en ny suflett, en sittdyna?
Varför syr jag inte klart gardinerna?


Varför tycker man inte automatiskt att det man är duktig på, är roligt?

2 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Kattens sa...

Ja det är sant. Jag är jätteduktig på sy. Har sytt hur mycket kläder som helst. Men ändå tycker jag inte det är speciellt kul haha. Jag tror mest man blir lat. Man orkar inte gå och köpa massa tyg och man orkar inte ta fram symaskinen. Jag har en superbra symaskin men använder den typ 1 gång i månaden när jag syr in något klädesplagg typ. :P Dåligt!

Jenny sa...

Ja så enkelt det vore! Tänk om jag kunde tycka om att laga mat. Kommer du på hur man lyckas så hör av dig :)