23 april 2008

Stil

Sitter och funderar över vilken stil det egentligen är vi väljer att sätta på/ i vårat hus.
Jag tror inte att den faller under EN stil, det blir många blandade stilar.
De tapeter vi har valt är väldigt moderna och köket går i lantlig stil men med en modern planlösning och bänkskiva. Även vitvaror och ho och blandare går i modern stil.


Men då kommer vi till det som bryter av, min och Petters kärlek för gamla saker:

De två självklara sakerna som flyttar in i huset är:



Sänglampan som snart är i min ägo.
tillverkad i Sverige på 50 - 60 talet.

Material: Teak, Mässing, Plast och Tyg.







Telefunken Jubilate! Denna otroligt läckra radio köpte jag för bara två veckor sedan på en liten loppis. Antennsladden är avskavd och lacken har krackelerat lite. Knapparna behöver restaureras och även lite smått och gott inuti.
Lyser endast.





Även en större radion, stenkake och rullbands-spelare kommer att göra oss sällskap.
Rullbandspelaren fungerar inte och fanéren är lite skadad, men annars är den i bra skick.


Det var allt för denna gång!

7 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Carina sa...

Hej sofia,
Kul att du tittade in hos mig, inte är det väl möjligtvis Brändön som du pratar om?
Coola saker du fyndat...jag gillar också den stilen.
Mvh
Carina - I huvudet på en samlare...

Carina sa...

Tjena igen...
jag är född och uppvuxen i Örarna första huset på höger sida när du kommer från Bensbyn, det huset är gult nu men har varit rött. Jag har varit jättemycket i Brändön och jag kände igen huset där har man varit en hel del...
Mvh
carina

Carina sa...

Hello igen...
vilken följetong detta blev, går det bra om jag klistrar in din bloggsida på min sida så vi kan följa renoveringen av huset? Det är alltid roligt att se "hemmifrån" man får ju hemlängtan! Är någon av er från byn eller?
/Carina

Carina sa...

Hej igen,
Jag tyckte jag kände igen honom...
Lycka till med rustningen av huset det blir spännande att se hur det blir. På andra sidan brändövägen bor Maria Nyman vi var jättekompisar under skolåren men som allt annat gled vi isär, tyvärr och jag borde åka ut och hälsa på en massa folk men det blir aldrig.
Ps. Jag var på väg att flytta till örnabben hos Landströms men jag bytte karl i stället så det blev inget av det.(onödigt vetande)
/Carina

Anonym sa...

Vi blandar också väldigt mycket gammalt och nytt. Jag älskar sådan stil. :) Radion är ju to die for!! :D Så tjusig!

Kramar

Anonym sa...

haha har vi!? :D Ja, jag har letat och letat efter några mindre ljuskronor men inte hittat några andra än de där. :) Det kommer bli så himla fint i en hall med två sådana! :)

Mysigt att ni städat på gården och så! :) Idag har jag uppmanat mannen att ta hem slagborren så att jag kan få upp lite hyllor och dyl. :)

kramar

Lovise sa...

Åh herregud! Världens finaste radio eller!! Bevis på att jag måste börja gå på loppis :P