9 april 2008

Bilder!!

Hörde att bilder var efterlängtade.. :D
Eftersom min dator gav upp för någon vecka sen har inläggen varit bildlösa, det beror helt enkelt på att min sjuka dator inte lyckades bränna bilderna så bra. Därför får jag föra över en bild i taget.. 4 DVD skivor tar sin tid då :P

Igår var Putte och Jimmy och hjälpte oss i huset. Det är verkligen underbart att Petter har så snäll familj och vänner. Hjälp kan man inte få för mycket av.




Putte fixar med valvet, Petter sätter fixar med ett hörn och Jimmy slipar i sovrummet.



Sista (förhoppningsvis) spacklet är lagt i skrubben. Petter har har lackat och satt upp taket
samt lampan som vi köpte på IKEA. Nu saknas bara att slipa det sista, måla väggarna ( Beigea)
och röret (svart) samt köpa och sätta upp inredning.



Nu är badrummet snart klart, det enda som saknas är att sätta upp handukstorken vid toalett
stolen. Petter har lackat och satt upp taket, spotligts och fläkten :D Duschkabinen monterade
grabbarna i går och hyllan har blivit uppsatt bakom toastolen. Älskar duschkabinen, så praktisk
och snygg.



Petter och Putte har satt upp reglarna i taket i hallen och över matlagningsdelen av köket.
Längtar så tills taket är uppe och dom läckra "kristall" kronorna :D På bilden nere till höger
ser ni listerna till taket i skrubben och badrummet som jag lackade igår, samt byrån som ska
stå i sovrummet så småningom.



Så här ser taket ut i vardagsrummet och golvet i sovrumet efter första lagret lack :D



Det var allt för idag, nu ska jag rita ett elschema för spottarna till matlagningsplatsen.
Och sen är det dags att åka till jobbet.

Ta hand om er kära vänner!

4 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Anonym sa...

Det blir bara finare o finare =) jag längtar också efter att få se de fina kristallkronorna i fin huset =)=) vad läckert! Sköt om dig

Anonym sa...

haha och jag längtar också efter att få sätta upp ljuskronorna haha! :D Gud så mysigt det ser ut att bli. :) Det går så himla bra med vår renovering och alla pengar verkar räcka. :D Kommer lite bilder imorgon! :)

Ja, man har ju förändrats en hel del på dessa år. :D Ojoj, piercing i fejjan och väldigt markerade ögonbryn - naturligt! :P

Kram på er.

Anonym sa...

I den här kategorin skriver jag ju allt om renoveringen: http://www.catti.se/category/inredning-renovering/

Hoppas ni har en fin dag, trots snöovädret.. :S

Anonym sa...

Hej! Greetings from Norsjö igen ;) Nyfikenheten har tagit överhanden, får man fråga hur stort huset är, gärna se en planlösning så vi som inte varit in i huset får bättre en överblick?
Och hur mycket gav ni för det? Kan tänka mig att prislappen för all eran renovering blir sådär lagom kul... vet ju själv hur priset kan skena iväg långt över budget :/

Hoppas ni har det bra där (ännu längre) upp i norr! Kram