26 mars 2008

Vita varor i rostfritt

Hej och hå!

Vi har enats om det mesta nu, eller, vänta nu. ALLT som stod på pappret är vi nu överense om.
Tapeten i trappen blev en helt annan än den jag ville ha från början. Nu blir det en vinyl tapet från In Trade's kollektion Twiligt. Bild kommer sen när det går få tag i någon :D

Vitvaror, jisses vilken jungel! Vi har kikat och kollat och klämt och kikat och klämt och kollat nu.
Så här blir det:

Klicka på bilderna för mer information.



Glaskeramisk häll från Electrolux.
Finesser: Barnlås, Touchpanel
Timer, Highlight, Restvärme indikator
och dessutom en snygg svart ram :)








Side-by-side, kylfrys från Whirlpool.
Finesser: Kontrollpanel med LCD display,
Digital temperaturdisplay, No Frost - frostfritt system
och givetvis en ismaskin.

Sen måste jag ju tillägga att knapparna låter när man
trycker på dem och lyser blått. Tur att det finns barnlås,
funkar det på karlar också??











Inbyggnads micro från Whirlpool.
Ingenting speciellt med de här micron
egentligen. Snygg och bra kvallisort :D

Och Jet-uppvärmning också.










Inbyggnadsugn från Electrolux.
Finesser: Klockautomatik med matlagningstermometer,
Luckspärr och pop-up vred ( dvs, knapparna är dolda tills
man trycker på dem, då kommer de "ut")












Helintegrerad diskmaskin från Electrolux.
Finesser: 5 olika program, auto-sensor,
LED-display med symboler, snabb-disk-program.












Frihängande fläkt från Thermex.
Finesser: Spotlights, 3 hastigheter,
låg ljudnivå och display.







För övrigt så har vi varit till Calle och hämtat byrån nu, den kommer att bli skitsnygg i sovrummet. Nåja, tack och bock för ikväll. Kommer kanske nån uppdatering i morgon.
Grabbarna sätter tak ikväll och så har jag lite fynd från Myrorna att visa :D

4 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Maria sa...

Hej och hå... här går det undan!!! Det ser ut att bli fint! Kram

Anonym sa...

hahahaha =) finns det för karlar också? det var dagens bästa pik! :D

Gårdsromantik sa...

Men vilket fint hus du kommer att få!
Är ungefär på samma stadie som er -funderar på vilken färg retro kylen skall ha.

Lycka till!

Gårdsromantik sa...

Hej igen!

Vi har redan fått hem vårat kök.
Jag tror att det heter Ulriksdal om jag minns rätt. En massiv eklucka med räfflor - ser lite gustaviansk ut. Den skall vi måla i en vitblandad ton.

När jag säger fått hem menar jag att det är omonterat ännu - jag gillar att vara ute i god tid (och fördela kostnaderna.

Om man jämför med andra kök så är offerten inga problem. Våra köksstommar inklusive en dubbelho i porslin gick på 26.000:-!

Fantastiskt billigt med tanke på att vi då valde deras dyraste kök.

Vi bor i Alvik men huset som vi sätter upp ligger i en havsvik söder om Luleå.

Har jag rätt - bor ni på en Ö. Vad spännande - hur fungerar det med transporter?

Ps! Går det bra att jag lägger till din blogg på min - är lite extra förtjust i Norrbottensbloggare.

Mvh Maud