17 mars 2008

Uppdatering

På sistone (som ni märkt) så har jag inte bloggat så mycket. Vi har jobbat, varit i huset och saknat internet. Men nu kommer det en liten uppdatering.

Sist berättade jag om sovrummet, under helgen som var slipade P's pappa golvet och det blev riktigt riktigt fint! P och hans bror (vår duktige snickare) Har börjat sätta upp taket, klart är det nu i sovrummet och i vardagsrummet och jisses så fint det blev!


Mamma och pappa var och hjälpte oss i huset för två helger sedan, dom slipade och spacklade och slipade och spacklade. Och det gick spackel i mängder *phuuuu*. Inhandlingslistanbörjar bli lång nu.




Härnäst på listan över vad som ska göras i huset står:

Taket i Hallen
Taket i köket
Taket i Badrummet (lacka och sätta upp, montera spotlights)
Taket i Klädskrubben (lacka och sätta upp)
Montera upp handukstorken
Montera duschväggen
Spackla och slipa väggar klart
Måla i klädskrubben ( väggar + rör)
Flytspackla sista varvet i hallen
Fixa trappen och trapphuset samt måla i källaren
Beställa köket
Beställa tapeter och golv

När det står så här känns det inte som att det är så mycket, men varje moment görs på fritiden, och varje moment är komplicerat på ett eller annat sätt. Haha


Förresten, nu tror jag att vi är överense om tapeterna, men jag vill fortfarande att vi ska hitta nån tapet till trapphuset som vi båda gillar. Det verkar inte helt lätt tyvärrr.... :(

2 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Anonym sa...

Kul med en uppdatering! :) Mycket att göra. :D

Anonym sa...

Mumms! :) Den är ju en av mina andra favoriter, näst efter Cookie Dough (som jag också köpte ikväll :P) Och visst är det så! Jag unnar mig efter en lång (kort) arbetsvecka! :D Vårat jobb har ju påsklov till tisdag! :)

Hihi, jag förstår det! :) Det är ju så mycket som ska bestämmas och varje moment tar ju sån tid! :) Men mig är det bara bra. Lite stressigt med bröllopet nu.. Det är ju liksom snart! :D