11 februari 2010

Det är en sak att bo...

... men det är en helt annan sak att visa andra hur man bor.

I morgon har vi värdering av gården. Jag är nervös.
Så idag så städar och fejjar och plockar jag. För det är en sak att visa
människor man känner hur man bor, och en sak att visa andra. Eller vad säger ni?

Människor som känner oss vet att vi vuxna är två rätt röriga personer och att våran
tredje familjemedlem också stökar till rätt mycket. Dom vet att vi har två HÅRIGA husdjur som stökar till minst lika mycket. Men i morgon kommer det en människa som inte känner oss, som inte vet att vi faktiskt har välstädat då och då och som sa berätta hur mycket våran gård är värd.

Nervös Nervös... jag ska försöka göra vårat hus lite stiligare... försöka visa på dom praktiska sakerna och på dom saker som vi kämpat med att få till.


Kan ingen bara komma och förvandla mitt hem till ett sånt där prydligt hem som man ser i tidningsartiklar, istället för ett rätt rörigt stilblandat småbarnshem?

1 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Jenny sa...

Å vad jag känner igen mig. Har haft mammaträff här idag med några jag känner sådär. Har haft småångest hela veckan för att huset bara är halvfärdigt på några ställen och städat som en dåre på alla möjliga ställen där ingen någonsin kommer kolla. Och då brukar vi ändå inte stöka ner så mycket. Men visst är man lustig som reagerar som man gör? :)