19 december 2009

Helgen och julen.

Helgen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss alls.

Igår var vi och käkade en slibbig mumsig hamburgare, åkte till Jocke och Frida och drack glögg och åt pepparkakor. Sen åkte vi hem och kröp till kojs och sov gott i några timmar tills...


...Magsjukan slog till och slog ut mig.

Natten och dagen har spenderat i soffan och nu är jag väl mer eller mindre på fötterna tack o lov.

Idag skulle vi egentligen åkt till Kåge och sen till Skellefteå för att äta julbord, i morgon var planen att fira min kära lillasyster som fyllt 20. Men icket. :(

I morgon har vi en eventuell kaffe-date på stan och på aftonen är vi bjudna på middag hos Petters pappa, vi får se vad som blir av. Brukar ha som regel att inte ha kräkts på över ett dygn innan jag träffar folk och så här inför julen så känns det tokigt att chansa och riskera att smitta någon. Nåja, vi får se helt enkelt.

På måndag är planen att åka till stan med Petter på morgonen, eller ta bussen (har inte bestämt mig) BVC klockan 9, hänga med Anna och kids, shoppa dom sista fyra julklapparna - Pappa, Linda, Hanna och Katta.

Nu ska vi PRO:a vidare i soffan och titta på discovery :D

5 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Catti sa...

Eeeh är det inte TVÅ dygn efter sista spyan??? Jag börjar isolera mig NU. Känns som att hela världen är infekterad. :S

Catti sa...

Och hur är vanlig magsjuka och VKS olika? Det är precis samma sak för mig. Och no offense men jag är helt säker på att det är det resonemanget som gör att de blir en epidemi av detta varje år. Att alla går ut och träffar folk alldeles för tidigt och smittar ner 10 personer på vägen. Känns som at alla är sjuka nu. Jag vill fan bara dö!! Hoppas du mår bättre iallafall. Kramis

Catti sa...

Kanske var något du ätit? Men det känns ju högst osannolikt kanske, i dessa tider haha. Bra att du mår bättre. :) Kramis

Catti sa...

Ja, så det blev vinterkräk ändå. Fy fan.. :(

Jo, man vill verkligen ge detta barn ALLT. och självklart samma sak till nästa barn. Tror det är lite lättare om dom är lite äldre faktiskt. Och förstår lite mer. :)

Namárië sa...

Huvva! Krya på dig. Kram