6 september 2008

Besviken och irriterad

Jag har varit hemma med feber hela veckan nu, det är inte alls speciellt roligt att ligga inne när vädret är så fint. Som tur är så har vi fönster runt om hela huset så jag kan se ut. Men tyvärr så visar inte fönstren det jag vill se.

Hela sommaren har jag vänligt men bestämt bett våra grannar och andra bybor att gå/cykla/springa/köra runt våran tomt och inte tvärs över den.
Det är många som lyssnat och det är jag jätteglad för, men de personer som jag talat med flest gånger spatserar fortfarande tvärs över vår gräsmatta utan att ta hänsyn.

Under sommaren har jag också funderat på hur vår soptunna kan bli full så fort, vi är ju bara två i vårt hushåll. Idag fick jag se varför... vi har grannar som så generöst delar med sig av sina sopor.
När jag ropade åt personen i fråga tittade denne bara på mig och åkte iväg i bilen.

Missförstå mig inte med det här inlägget, jag älskar verkligen att bo i den här byn, det är så vackert och lugnt och majoriteten av våra grannar är underbara och väldigt trevliga.
Men det saknas ett helt lastbilsflak med respekt här, speciellt för andras egendom, och det är så tråkigt.

7 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Anonym sa...

Hej gumman! Ja grannar kan vara jobbiga - tro mig jag vet! Men du ska se att det blir bättre med tiden, det tar lång tid för vissa att ändra sig. Kram!

Anonym sa...

Du gumman JAG FÖRSTÅR dig, har hunnit vara grannfejden här bara för ngr veckor sen... samma "problem" våra grannar blev galna över att vi satte upp ett staket, för då kan dom ju inte gå ned till älven ÖVER VÅR GRÄSMATTA!? Kanske därför vi satte upp staket för att vi vill att dom ska respektera tomtgränsen å vad som är vårt. sen fick man ju höra det ena å det andra, kan skvallra mer om det sen. men grannar greannar säger man :) aldrig ska man ha dom för nära, visst är det så det sägs ;) kramar från /Carro

Unknown sa...

vet hur det känns. igår kom en granne (några kvarter bort, men ändå) med sin hund och bajsade på min gård UTAN att plocka bort det!! jag menar, kom igen.. jag vill inte ta upp din hunds skit. på www.apberget.se/vimmel finns förresten bilder från byn om du inte sett :) hej!

Anonym sa...

Vad jobbigt att ha såna grannar :/
Fler bilder på huset önskas, när kommer dom? :)

Kajsa Bergman Fällén sa...

Hej!

Ang reservdelar till Silver Crossen så beställde jag härifrån:

http://www.babybirds.co.uk/shop/index.php

Köpte också en madrass på Ebay (från England).

Hittade aldrig något närmare, men England är ju inte så långt borta det heller :). Det funkade superbra att beställa i alla fall!

Carina sa...

Ja så är det ...dom har säkert gått där i 200 år tillbaka och där finns en osynlig stig som tillhör dom. Tyvärr får ni nog leva med detta ett tag framöver. Eller kanta tomten med en gärdesgård det blir snyggt sen får dom problem att ta sig över. Men du... den som slänger sopor i er soptunna skulle ha sig en salva blyhagel i baken! Så gör man inte...
keep on fighting...
mvh
carina fd. Örarna bo.

Anonym sa...

Haha det låter underbart, då har Bill inget att skylla på! ;) Det ska vi verkligen göra, vi flyttar upp till Skell i början på november, vem vet? Vi kanske dyker upp på julklappsjakt i Luleå? ;)