31 augusti 2008

Höst!

Nu är hösten här med allt vad det innebär; löven faller, det är mörkt och mysigt både på kvällen och morgonen samt att skolstarten gör sig påmind med en mysig snuva.

De senaste två veckorna har jag jobbat 12 av 14 dagar så nu har jag lång helg, ledig 4 dagar, underbart! I fredags var Erika, Anton och sötisen Cornelia på besök. Cornelia och jag lagade mat mat och jag har kommit på ytterligare en fördel med vårat kök, den låga sittbänken är perfekt höjd för en 2 åring. Cornelia skalade potatis och hjälpte till att hacka.

I går förmiddag kom syster med karln och Emelie förbi, sen åkte vi in till storböjn och handlade alkoholprocentiga drycker. Sen åkte vi till Kristina och kollade på hundutställningen, Loppan gick till final!!! Sen kom Chrille och Linnea ut till byn och så åkte vi till Boden. Där vankades det gott sällskap och god mat på panelen och crusing.

I förmiddags (söndag) så kom mamma och pappa på besök. Petter och Pappa åkte till Motormetropolen och jag och mamma gjorde några loppisar :D
Tacos till middag och nu ska vi slöa.

1 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Anonym sa...

Hej Sofia :)
Ser att du har jobbat mycket, skönt med långhelg de förtjänar du :) Är allt bra med dig och Sara då? Själv saknar jag Flundra och alla ungdomar. Lagomt tråkigt att inte jobba nå mer.. blir att man inte gör så mycket än att skriva i sin blogg ;) haha. Kram på dig, Krama Sara ifrån mig :)