12 maj 2008

Taket i köket och hallen

Taket i köket och hallen är nu på plats, det blev sååå fint! Nu väntar bara taket ovanför matplatsen, men de takplattor vi hade kvar räckte inte så ikväll ska vi ut och mäta igen.

Killarna har borrat hål i taket för fläkten och fäst plattan där. Elen är dragen och nu känns det som att vi är på G! Det känns så bra det här. Längtar till sommaren!




4 kommentarer, klicka här för att kommentera!:

Anonym sa...

haha okej! :D Ja, men det är ju svårt när man aldrig förr haft en trädgård att ta hand om liksom. :)

Vi kom bara på att vi inte ville bo i Brändön och tur var väl det! :D Tänk om vi byggt vårat hus där och kommit på det sedan.. Peeew. Vi tycker det är för lång bort helt enkelt. Rutvik skulle passa oss bättre. Var ju med på de senaste tomterna där också men det blev ändå lägenheten till att börja med. Vi får se helt enkelt, har inte bråttom! Husritningarna är ju klara så det är bara dfen perfekta tomten som fattas. Nog för att den vi har i byn är perfekt läge men synd bara att den ligger i fel by. ;)

Anonym sa...

Det är en underbar ö, no doubt! Anders är ju uppvuxen där och jag har ju bott där några år jag med sedan vi flyttade från västerbotten, men som sagt - det är långt bort. Vi ska bygga en stuga vid vattnet bakom ön istället, känns som en bra kompensation. :)

Ja, den där genvägen rakt över er tomt tyckte jag var riktigt fräck! :D Herregud, nån måtta får det väl ändå vara! :P

Anonym sa...

Jahaaa! :D Jag har släkt i Kåge. En moster som varit låg- och mellanstadielärare men som är pensionär nu. ;) Så där har man ju tillbringat många somrar, bl.a i deras stuga ute i östanbäck. Jag föddes i Umeå och sedan flyttade vi till Storuman där jag växte upp och så har jag all släkt runt Lycksele så jag har som bott mycket där också. :) Jag börjar få hemlängtan faktiskt. Norrbotten är väl okej men åh så jag saknar västerbotten ändå! Kändes bra att åka till Fällfors i förra helgen och få en dos av "hemma" :D

Anonym sa...

Ann-Britt heter hon. :) Nej tyvärr använder jag aldrig msn längre.. Det hinner jag inte med! :D